Přijímací zkoušky do přípravného a základního studia
ZUŠ Hostivař pořádá přijímací zkoušky pro školní rok 2024/2025 do přípravného studia (pro děti ve věku 5 a 6 let k 1. 9. 2024) i do základního studia (pro děti ve věku od 7 let k 1. 9. 2024) do všech uměleckých oborů - hudebního, výtvarného, tanečního a literárně-dramatického.
Přijímací řízení se bude konat ve čtvrtek 12. 9. 2024, v čase 14:00 – 18:00 hod, v hlavní budově ZUŠ Hostivař na adrese: Trhanovské náměstí 8, Praha 10.
Pro účast na přijímacím řízení vyplňte ELEKTRONICKOU PŘIHLÁŠKU ZDE (přihláška bude aktivní od 2. 9. 2024 / 0:00h do 11. 9. 2024 do 23:59). V přihlášce si můžete vybrat obor/y i čas přijímacího řízení. Po vyplnění a odeslání elektronické přihlášky obdržíte na Vámi uvedený e-mail potvrzení. O výsledku přijímací zkoušky budete informováni e-mailem od 30. 9. 2024.
V případě, že bude kapacita míst na přijímacích zkouškách pro Vámi zvolený obor již zaplněna, můžete nás informovat o Vašem zájmu o studium tak, že vyplníte tento formulář. Jestliže se v naší ZUŠ uvolní kapacita pro Vámi zvolený obor / studijní zaměření, budeme Vás kontaktovat pro domluvu dalšího postupu. Podrobné informace o naší škole a obsahu vzdělávání jednotlivých oborů si můžete přečíst ve Školním vzdělávacím programu. Vyplněním tohoto formuláře nevzniká jakýkoli nárok na přijetí dítěte ke studiu na naší ZUŠ, jedná se pouze o informaci, že máte zájem o studium.
Kritéria pro přijetí
- Přípravné studium (děti ve věku 5 a 6 let)
PHV – Přípravná hudební výchova a
UP – Umělecká přípravka
- Disponuje sociálně-emočními a pracovně-volnými předpoklady odpovídajícími školní připravenosti.
- Vytleská zadaný rytmus.
- Zopakuje gesta hry na tělo s rytmickou a motorickou přesností.
- Intonačně čistě zazpívá píseň dle vlastního výběru.
- Intonačně čistě zopakuje předehrané intervaly.
- Pomocí upravené zvonkohry identifikuje slyšený tón.
- V případě, že se o vzdělávání na ZUŠ zajímá dítě se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), jsou požadavky a kritéria na přijetí posuzovány individuálně s přihlédnutím k a možnostem a potřebám dítěte. Rozhodnutí o přijetí dětí se SVP je vždy předem konzultováno s rodiči.
Co je třeba si připravit?
- Jednu píseň dle vlastního výběru, kterou uchazeč samostatně zazpívá.
PVV – Přípravná výtvarná výchova
- Disponuje sociálně-emočními a pracovně-volnými předpoklady odpovídajícími školní připravenosti.
- Při výtvarné činnosti udrží pozornost.
- Dokáže srozumitelně popsat svůj výtvarný záměr.
- Při výtvarné činnosti je tvořivý, projevuje samostatnost a předkládá vlastní nápady.
- V případě, že se o vzdělávání na ZUŠ zajímá dítě se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), jsou požadavky a kritéria na přijetí posuzovány individuálně s přihlédnutím k a možnostem a potřebám dítěte. Rozhodnutí o přijetí dětí se SVP je vždy předem konzultováno s rodiči.
Co je třeba si připravit?
- Přinést si s sebou minimálně pět výtvarných prací vytvořených jako vlastní tvorba (nikoliv zadaných v MŠ).
PTV – Přípravná taneční výchova
- Disponuje sociálně-emočními a pracovně-volnými předpoklady odpovídajícími školní připravenosti.
- Předvede propnuté nárty v sedě, záklon na břiše, a další taneční a pohybové prvky dle zadání.
- Zopakuje (vytleská) jednoduchý rytmus.
- Prokáže obratnost na úrovni hrubé motoriky a svalovou flexibilitu.
- Předvede kotoul, převal, hvězdy a základní skoky.
- Projeví kreativitu při zadání (napodobování zvířátka) a improvizaci na dané téma.
- V případě, že se o vzdělávání na ZUŠ zajímá dítě se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), jsou požadavky a kritéria na přijetí posuzovány individuálně s přihlédnutím k a možnostem a potřebám dítěte. Rozhodnutí o přijetí dětí se SVP je vždy předem konzultováno s rodiči.
Co je třeba si připravit?
- Na zkoušku se není třeba připravovat, diagnostika vhodných dispozic pro studium bude provedena hravou formou při společných tanečních aktivitách, gymnastických činnostech a při zpěvu.
PDV – Přípravná dramatická výchova
- Disponuje sociálně-emočními a pracovně-volnými předpoklady odpovídajícími školní připravenosti.
- Prokáže vhodné hlasové, artikulační a interpretační dispozice.
- Předvede kreativní a tvůrčí přístup k zadanému úkolu.
- V případě, že se o vzdělávání na ZUŠ zajímá dítě se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), jsou požadavky a kritéria na přijetí posuzovány individuálně s přihlédnutím k a možnostem a potřebám dítěte. Rozhodnutí o přijetí dětí se SVP je vždy předem konzultováno s rodiči.
Co je třeba si připravit?
- Na zkoušku se není třeba připravovat, vše probíhá hravou formou v rámci improvizace s příběhem.
- Základní studium (děti ve věku od 7 let)
HO - Hudební obor
- Zájemci si nemusí nic připravovat. Zkouška bude probíhat formou diagnostiky talentu (zda zájemce disponuje sociálně-emočními a pracovně-volnými vlastnostmi, případnou ukázkou současných dovedností ve hře na hudební nástroj nebo ve zpěvu) a rozhovorem s přijímací komisí, kdy se bude zjišťovat vnitřní motivace, osobní zájem a další podmínky pro úspěšné přijetí do uměleckého vzdělávání.
VO – Výtvarný obor
- Zájemci si s sebou přinesou minimálně pět výtvarných prací vytvořených jako vlastní tvorba.
- Zkouška bude probíhat formou diagnostiky talentu (zda zájemce disponuje sociálně-emočními a pracovně-volnými vlastnostmi, případnou ukázkou současných dovedností přímo na místě) a rozhovorem s přijímací komisí, kdy se bude zjišťovat vnitřní motivace, osobní zájem a další podmínky pro úspěšné přijetí do uměleckého vzdělávání.
TO – Taneční obor
- Zkouška bude probíhat formou diagnostiky talentu (zda zájemce disponuje sociálně-emočními a pracovně-volnými vlastnostmi, případnou ukázkou současných pohybových dovedností) a rozhovorem s přijímací komisí, kdy se bude zjišťovat vnitřní motivace, osobní zájem a další podmínky pro úspěšné přijetí do uměleckého vzdělávání.
LDO – Literárně-dramatický obor
- Zkouška bude probíhat formou diagnostiky talentu (zda zájemce disponuje sociálně-emočními a pracovně-volnými vlastnostmi, případnou ukázkou improvizačních schopností dle zadání na místě) a rozhovorem s přijímací komisí, kdy se bude zjišťovat vnitřní motivace, osobní zájem a další podmínky pro úspěšné přijetí do uměleckého vzdělávání.